Svullensöndag

Idag är det söndag, veckans BÄSTA dag!

Så veckans bästa dag firade jag med en sovmorgon till 11. Då bestämde jag mig för att gå upp och äta en schysst frukost.

Eftersom jag inte har rört på mig så mycket i helgen tänkte jag att jag skulle gå ut och gå en sväng. Jag tog min ipod och började traska. Efter en kvart kände jag att det började bli lite tungt med andningen och tänkte att det var för att jag gick rätt snabbt, så jag fortsatte att gå. Några minuter gick och andningen blev värre och det började klia lite i ögonen. Då förstod jag att det var dags för ännu ett anfall av min mystiska allergireaktion. Jag vände direkt och skulle gå tillbaka då jag insåg att jag inte skulle orka gå tillbaka så jag ringde hem och bad de hämta mig vid icat som låg nära.

Det tog ungefär 3-4 minuter att gå tillbaka till icat och när jag var framme var jag så svullen i ansiktet att jag knappt kunde se. Jag satte mig på en sten och väntade på att mamma skulle komma. När hon kom tog jag genast lite medicin men inte blev det bättre så jag fick springa iväg till lilla doktorn. Hon kunde inte heller ge mig ett vettigt svar utan sa i stort sett "tyvärr men det är något du får leva med."

Så nu sitter jag i mitt rum med tända ljus och "lever med det". Jag är trött och ansiktet ser nästan helt normalt ut. Bättre söndagar har jag haft!


För att bevisa att jag inte överdriver när jag säger att jag såg galen ut tänkte jag lägga upp lite bilder så här har ni:   (jag har varit snyggare)


( Såhär ser det ut när jag "lever med det" )



( Såhär ser jag ut när jag helst inte "lever med det! )




Jösses!


Kommentarer
Postat av: Emma

oj! kram

2009-09-01 @ 22:44:25
URL: http://sockiss.blogspot.com
Postat av: Jenny E

Ajajajaj, det där såg inte skönt ut. Stackars dig!! (Och tack för att du bjussade!)

2009-09-01 @ 22:51:31
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: U

Oj. Kram på dig. Duktig som står ut (vad annat kan man göra, men ändå duktig!)

2009-09-01 @ 23:01:54
Postat av: Linn

Oj! Festat hårt i helgen? ;P

2009-09-01 @ 23:21:20
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: ullisar

näää, stackars!! gör det ont också eller bara obehagligt? första gången det hände måste du blivit grymt skraj? tur du fick medusin. och att mamsen fixade biffen :)



ps. om du undrars så hittade jag hit via länk från annan blogg!

2009-09-02 @ 00:25:54
URL: http://ullrika.se
Postat av: Pia

Men herregud, vilken allergireaktion! Men du får ju inte ge dig och godta att de säger "lev med det"..

Eller har de gjort alla tester som går??

Har nyss hittat hit så jag har nämligen inte hunnit läsa igenom din blogg! ;o)

2009-09-02 @ 10:05:13
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag får precis samma sak!! Har fått såna reaktioner ett par gånger om året i 8 år, men har äntligen hittat en medicin som fungerar. Jag kombinerar singulair med aerius. Det som gäller är att stå på dig hos landstinget, ge dig inte gråt, skrik, vad som helst! Hoppas du hittar en lösning!

2009-09-02 @ 10:51:13
Postat av: Therese

Oj stackars dig! Det där är en allergireaktion i toppklass!(om man kan säga så) Hoppas du kan få en ordentlig utredning för det där! Så kan man ju inte leva! Stå på dig, den som skriker högst får hjälp först! Tro mig "speaking from experience" :) Skickar iaf massor med varma kramar till dig!

2009-09-02 @ 11:25:24
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Pia

Sv: det är bra att du inte ger dig.. Hur f-n kan de bara säga att de inget kan göra UTAN att ha testat först?? Vad är det för jä-la läkare?! Go girl! :o)

2009-09-02 @ 12:57:22
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Emma

din stackare! har en vän med samma problem.. skit i dåliga hårdagar, det här tar priset! tur att det ser bra ut när du försöker "leva med det" då :)

2009-09-02 @ 12:57:23
URL: http://julllius.blogspot.com
Postat av: Smulan

Så där såg jag ut en sommar inna jag fick min pollen medecin, nässpray , ögon droppar och tabletter. De är inte alls roligt. Jag vet precis hur de är. Försök att få nån pricktest nu i höst om du itne redan gjort de försståss. Men du kanske kan prova med några recept fria ögondroppar ?? de va en enorm räddning för mej.Klart att de finns en förklaring de där ska du inte behöva leva med. Sök igen tycker jag ge dej INTE, visa kvinnans envisa gener som är så berömda :) ha de bra å sköt om dej /Smulan

2009-09-02 @ 15:11:21
URL: http://www.metrobloggen.se/pratsmulan
Postat av: frida

shit så många fans! Du är söt bollöga!

2009-09-02 @ 16:02:54
Postat av: Sus

Men oj!

Och jag som gnäller över en vagel...

2009-09-02 @ 21:15:48
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Lars

Allergi så här års är nästan alltid gråbo. Kan tänka mig att det finns på vägen till Ica. Växer i vartenda dike och har ett h-vetes starkt pollen. Sprids i just augusti och september. Innan jag själv kom på att det var gråbo jag inte tålde höll jag på att bli tokig. Trodde att det var fel på ögonen som sved och rann och terroriserade flera optiker för att få bätte glasögon, hade tårar som rann så att folk kom fram och beklagade sorgen och höll på att dö av att nysa flera minuter i sträck.



Bästa sättet att testa är helt enkelt att gå fram till en gråbo och skaka den framför nästan. Men var då beredd på att du får nysa i 10 minuter..



Gråbo vet nästan ingen vad det är, men den växer överallt: Brun stjälk, ihålig med vit insida, flikiga blad som är gråa på undersidan. Därav namnet. Släkt med malört. (En del gråboallergiker tål därför inte den goda snapsen beska droppar, som rensar magen från alla tänkbara parasiter)

2009-09-02 @ 22:08:01
Postat av: ullisar

förstår att du skrajsnade!! själv har jag bara drabbats av allergisk reaktion två gånger och båda gångerna tyckte jag det var görläskigt. då gjorde det aldrig ont, men svullnade väldans. och ena gången blidde det liksom rödprickigt.



skönt att du kryas dig fort iaf!

2009-09-02 @ 22:31:07
URL: http://ullrika.se
Postat av: Karro

Vet hur det känns, det där. Händer mig också ibland att jag svullnar vid ögonen, oavsett årstid. Tung andning har jag dock inte märkt så mycket av, men jag är jätterädd att det en dag ska svullna i halsen på mig. Hos doktorn har jag bara fått Betapred och samma "lev med det" som du har fått. Jag tycker att receptfria ögondroppar mot allergi hjälper ganska bra i förebyggande syfte, men speciellt då jag blir varm kan reaktionen komma ändå. Tack för att du delade med dig av din berättelse. Jag trodde inte att det var någon mer som hade det så här. Lycka till!

2009-09-02 @ 22:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0