-


yesterday;

Jobbstatus: Ledig!

Början av veckan går alltid så snabbt eftersom jag är ledig på tisdagar. Så igår var jag och Caroline på gymmet, det var jobbigt. 

sen hade vi inte så mycket för oss drog en sväng till street och sen hem.
Eftersom att jag är en så himla snäll och omtänksam barnvakt så sa jag åt Annica att hon kunde gå ut och springa lite så kunde jag göra mat till kidsen!
Det blev SÅKLART pannkakor (Det var stora pannkaksdagen igår). Sen efter det så lagade jag middag till övriga dvs. mig Jojje och Ankan. Jag bjöd på Olivbiffar med klyftpotatis och någon sås som jag slängde ihop (Den var god).  Jojje sa att det smakade KANON (Fast jag tyckte han förstörde maten med ketchup??? oliver och ketchup?)


Idag var det back to work.
Jag och Rufus hade lite kvalitetstid och hade det himla trevligt tills klockan var 10.45 för då var det dags för Gymtotts, det är som ett gym för småbarn. Rolig grej det där + att alla mammor är så sällskapliga. Det var en mamma som kom fram och frågade (det är inte första gången det händer) om Rufus var min unge för vi är så lika! "NO NO NO" blev mitt svar!  buuuäääh inga kids för mig på många år! 

Vi åkte hem och jag matade Ruffe med lite soppa och pannkaka. Jag blev så sugen när jag såg barnen äta det igår så jag var tvugen att göra det till mig själv idag. Jag gjorde en smet för 4 (!!!!) portioner och åt allt, jag kan tala om att jag har mått illa resten av dagen!! Pannkakorna ska självklart  spisas på engelskt vis med Citron och socker, för er som inte har testat det GÖRT!!!
Sen lekte vi och hade kul med hunden och efter det var jobbdagen slut.


Nu på kvällen har jag varit på gymmet med caroline igen på Circuit Training. HEJ KOM OCH HJÄLP MIG kände jag i en timme. buuuäääh pannkakorna var på väg upp igen. MEN som jag sa till carolien, de lär tro att jag just fött barn + att jag har astma så jag är ursäktad för min dåliga kondis!


Nu sitter jag här ensam hemma med ungar som sover. Annica är på tjejmiddag och Jojje är på puben med grannie and pop. Jag som trodde att jag aldrig mer skulle kunna äta har just slängt i mig en stor portion med korv,pasta,bacon och ägg! Något säger mig att det inte är så konstigt att jag har gått upp 3-4 KG sen jag kom hit!!! hahaha :D

Ni får ursäkta mig för att det mest handlar om mat idag men det är ungefär så händelserik min dag har varit!
 




BYE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0