Söndag

Hello!

I fredags hade jag inte så mycket för mig. Det hade kommit mer snö under natten så alla var hemma från jobbet och pree-shool. Det var bara fridas skola som var öppen. Vi har nog haft (enligt mig) väldigt tur med snön. Vi har inte alls fått någon snö medans cheddar som ligger 10min härifrån har fått mycket snö!

Igår skulle Annica och barnen in till svenska lördagsskolan i Bristol och jag ville följa med. Georges hade tidigare i veckan varit på fest och lämnat bilen kvar i bristol, så vi fick packa in oss i två bilar. Jag, Frida, Rufus och Geroge i en och resten i den andra. När vi tillslut kom in till Bristol ringer Annica från den andra bilen och säger att skolanvar stängd pga. all snö! Eftersom vi redan var inne så kändes det dumt att vända och åka hem så Georges körde runt i Bristol och visade mig vart allt låg. Han pekade ut ett antall stora hus som han sålt. "Du ser den där jättestora byggnaden? Den sålde jag för 1,6 miljoner pund blablabla". Det var rätt kul. Sen när vi hade kört runt i Bristol ett tag besökte vi ett Museum. Det liknade naturhistoriska/medelhavsmuseumet fast mycket mindre/sämre.

När vi sedan var klara hoppade jag in i min "Billie" och Georges tog barnen i sin bil och så åkte vi tillbaka. Georges hade lovat mig att inte köra för fort. (han har en typisk engelsksyndrom som kallas fartdåre! haha) Till en början gick det rätt lätt att hänga på men sen när vi kom ut på ... motorvägen var det lite svårare. Det var min första gång som jag körde på motorvägen i england och det är verkligen inte samma sak som i sverige, speciellt inte när körfälten ibland var avstängda pga all snö! Jag fick köra i ca 80 miles/H för att ha en chans att hänga på. ( det är ca 120km/h tror jag). Men jag kom hem oskadd och en motorvägserfarenhet rikare!

Efter lunchen bestämde vi oss för att åka upp i "bergen". Bergen ser mer ut som stora kullar! Uppe i bergen var det väldigt mycket snö. Så min lilla Billie hade svårt att klara av det. När vi var framme tog vi alla kidsen på en promenad i snön, det var inte så uppskattat då alla ungarna grät i stort sett hela tiden! Den som njöt mest av den promenaden var nog Nettle. Framme vid bilen igen gick vi in och satte oss på en Pub och efter det åkte vi lite pulka!

      

Kommentarer
Postat av: Behm

haha hörde just av Elise att jag inte är allowed att köra på motorvägen enligt Stella :P så ska vi in till det shopping mallet där vi var i lördags så får jag väl ha dig som chaufför...ja ifall jag är allowed att åka me dig då :P

2009-02-08 @ 18:13:34
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: lisa

haha, fartdåren sofiee :) det är ju lite kul att åka fort ibland. sista bilden som ligger uppe är schysst tycker jag :D

tänker på dig!

2009-02-09 @ 14:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0