Tadam!

Schalom!

Igår hade jag varken tid eller ork för att skriva!

Jag och Caroline åkte nämligen in till Bristol! Eftersom att vi inte ville köra den stora motorvägen dit så blev det till att ta små och lite medelstora vägar!  Jag och CAroline har gjort en Deal om att dela på körningen och igår råkade det bli Carolines tur att köra och min tur att vara kartläsare och jag kan efter den här resan verkligen påstå att Englands kartor inte är dem mest enkla kartor jag har varit med om. Så efter bara 2 minuter körde vi fel. Vi lyckades tillslut ta oss ut från Blackford och körde runt i cirklar ett tag i någon annan liten håla! Måste sett väldigt roligt ut när vi körde förbi samma gäng några gånger. Tillslut frågade vi en man om vägen.  

När vi kommit ut på den lite större vägen körde vi rätt iaf större delen av tiden! Vi råkade dock köra rakt in i en fotbollsmatch men det gick bra! Från början var det tänlt att vi skulle parkera en bit utanför Brstiol så att vi slapp all trafik men eftersom George är en väldigt schysst kille fick vi låna hans jobb-garage GRATIS! Det garaget låg mitt inne i Bristol och jag hade bara fått en RITAD vägbeskrivning, så efter några felkörningar hittade vi rätt tillslut! jag måste säga att jag är mycket glad över att vi tillslut lyckades och att Caroline inte var mer rädd!

Så väl inne, parkerade och klara var det dags för dagens shopping! Vi gick ner för en väldigt lång backe full med bara street-butiker. Det fanns mycket fin men dyrt att köpa! Vi blev lite besvikna av att det inte fanns fler och lite roligare butiker än dem vi hittade. Vårt hopp om att Bristol skulle vara en kul stad var borta! Så vi bestämde oss för att hitta någonstans att äta men det fanns bara "ståställen" så vi gick ner för samma gata för ca 3gången och följde strömmen. Efter att vi virrat oss omkring ett tag i en stad som är hälften så stor som Stockholm (englands fjärde största stad) kom vi tillslut till ett stort shopping mall. Där stannade vi och tankade på med en välförtjänt  TA DAM TA DAM hamburgare!!!!

     


Efter maten kom vi ut på en liten sidogata som helt utan förvarning ledde oss till världens störta shopping gata/center! Med massor av roliga butiker. Vi hittade en butik som var full av roliga underkläder! Det var som att ha kommit till underkläds heaven! Men eftersom både jag och Caroline var trötta så blev det inte någon shopping där!

vi vände trötta och glada tillbka till våran bil. Men innan vi gav oss av laddade vi upp med lite godis, chipps och dricka!
Våran resa tillbaka gick helt okej. vi körde inte fel så mycket iaf! 

När jag kom hem åt jag middag med barnen och gick sen in på mitt rum! Annica och George skulle ha en liten inte så märkvärdig 3rätters middag för ca 13personer så jag satt och kollade på film i mitt rum och var nöjd med det! Det är rätt kul med alla middagar här. Gästerna kommer inte förens tidigas 20.00 och så äter man inte förens kanske 21.30. 

Tack iaf Caroline för en schysst dag " in the city " . 


 

Min snygga, för dyra och inte så praktiska "landet-väska" som jag lyckades plocka med mig från Bristol!



bye bye.

ps. kära vänner! jag kanske låter mina gulliga föräldrar läsa denna blogg så skriv inte allt för opassande kommentarer! men lämna gärna en gullig hälsning om hur mycket ni saknar mig :D haha ds.
 

Kommentarer
Postat av: Behm

Haha ja vi klarade oss fin ^^ men vå får ta å åka me nån innan så vi vet vägen nästa gång tror jag ^^

2009-02-01 @ 15:18:46
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag skulle aldrig skriva ngt opassande iallafall!! <3 /din mumsmums skeden

2009-02-03 @ 20:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0