Torsdag - Söndag

Hey.

Idag är jag en EXTREMT trött tjej. Den här helgen har varit VÄÄÄÄLDIGT lång och energikrävande!! Därför tänker jag inte skriva allt som jag haft för mig för jag orkar inte!

Så i onsdag kom då Familjen Caredales vänner från Sverige hit ( de bor förtillfället i Paris ). Den familjen bestod av mamma Hedda, pappa Claes, 5 åriga Tyra och lilla 2,5 åriga Tage! Dvs att vi hade 5 Barn under 7 i huset, fullt ös medvetslös!!!

Annica fyllde 40 i torsdags så det firade vi med en heldag i Bath. Bath är en otroligt mysig liten stad med många små gulliga butiker men mitt shoppingsug får vänta ett tag, har fortfarande lite ångest över att lönen tog slut så fort förra gången. Hedda och Claes bjöd oss alla 10 på en lunch som var jättegod. Efter en heldag i Bath åkte vi hem till oss och åt massor med god mat och jag festade till det rejält med att dricka lite Champagne och vin hela kvällen. Det var helt klart en mysig kväll.

     

I fredags var det fest här hemma så hela dagen gick åt till att laga lite svensk mat. Det mest händelserika på den dagen var att jag och Caroline åkte och tränade och att jag sen var barnvakt åt en engelskfamilj på kvällen. De är rätt öppna med att de festar till det när de går ut! Mamman i den familjen var väldigt noga med att tala om för mig att jag verkligen inte fick skratta åt henne om hon kom hem för full på natten. ( Hon var faktiskt lite ironisk ). Juste Annicas syster och man kom i fredags också, som en liten överraskning så hela huset har varit fullt med svenskar.



Lördagen började med att alla vuxna var bakis och sega som tusan och att alla ungar var extremt på hugget, de lät konstant! När baksmällan hade lagt sig efter en halvmils promenad så åkte vi med hela packet in till Wells. Där promenarade vi runt och var inne i katedralen (rätt katedral den här gången Caroline). Efter det åkte vi hem och de började laga mat. Eftersom jag och Caroline inte hadfe varit på en PUB än så tyckte vi att det blev läge för en Pub-runda. Georges sa att man inte behövde boka bord och man ville äta så vi litade på honom vilket resulterade i att vi inte kom in på den Puben vi ville, den var fullbokad! ( Vi, dvs jag och Caroline vet fortfarande inte om vi ska bli ledsna över att vi blev nekade på en pub eller om vi ska bli glada för att det finns hopp om att det är en pub med ös. Jag vill gärna tro det sist nämda  ) Så vi fick nöja oss med att gå till en annan (mycket sämre pub). Det var helt dött och maten var icke god! Vår kväll fick sluta där!

   


Idag, söndag har lugnet lagt sig över huset igen, våra gäster har åkt. Jag har även varit på gymmet för att träna ett en och en halvtimmes gympass, det är därför jag är helt slut nu! Så den här veckan har vi tränat 4 gånger. Jag kommer bli BIFF när sommaren är här.

Jag och Annica har dessutom satt oss ner och kollat i kalendern över lediga dagar och jobbdagar. Vi kom fram till att jag kommer åka till Bristol med Caroline den 26-28 Mars och bo på ett backpacker hotell där. Min mor och far kommer komma hit helgen efter det. Så det blir bra.
Det ända som är lite halvtråkigt var att jag trodde att skolorna slutar i slutet av Juni vilket de inte gör. Utan de slutar i slutet av Juli. Så jag kommer alltså inte komma härifrån förens tidigast v29. (och då är det tillochmed innan skolorna har slutat). Men thats life!

Btw moms and pops ni får nog ta med er en tom resväska som jag ska fylla med saker som ska hem. Ni kommer antagligen få ta med er lite vårkläder också!

Idag har vi haft strålande sol och 12 grader (enligt min bil) i skuggan!

Jag uppdaterar nog inlägget lite senare med bilder för nu orkar jag inte mer!


Bye!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej hej! Jag har varit här i 6 och en halv månad nu och ska stanna 4 och en halv till so still going strong:) Trivs ganska så bra i Bristol, det är en skön stad även om det inte är överdrivet mkt att se.

Men jag vet verkligen inte om jag är rätt person att fråga! Hehe=) Verkar som ni har sett mkt, typ cheddar, Bath m.m I Bristol ska ni kanske ta er en titt på clifton suspention bridge och kolla runt i clifton (speciellt clifton village) där är det mysigt:) Cardiff ska vara en kul stad, jag har inte vart där men jag har varit i Wales några gånger i Pembrokshire där kusten är helt fantastisk. Manchester är fint, har vart där med mormorn till mitt au pair barn så mkt party blev det ju inte men jag kan verkligen tänka mig att det kan vara röj där;)

Nånting som är på min lista är Scottland och Edingburgh, har hört en massa bra om den staden och Brighton ska vara riktigt bra!



Hur trivs du här? Hur länge ska du stanna?



Hoppas att du fick lite svar iaf:)

Kram/Hanna

2009-02-22 @ 23:45:46
URL: http://hannawickberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej igen! Jag bor i Bristol i en förort så det är ungefär 10 min med bil och tjugo med buss till centrum:)

Många resor har jag gjort med familjen, till Mallorca, Brixham, Manchester och Wales - London är ju inte så jättedyrt att åka till:) sen känner jag lite folk i plymouth så jag har vart där nere och bott gratis. Ja det finns en hel del människor i min ålder här. Jag spelar bl.a volleyboll i ett lag så jag känner många därifrån. Sen har jag anordnat en au pair "träff" nu till helgen med au pairer i Bristol för av någon konstig anledning känner jag knappt ngra au pairer! Om ni är i Bristol på lördag så får ni gärna joina oss!

Det sköna med Bristol är ju att det är såpass stort och har typ allt så om man håller på med ngn sport så är det bara att gå med i ett lag och du lär och känna en massa folk:)



Är det mer au pairer än du och karoline runt där du bor?:)



Kram/Hanna

2009-02-23 @ 16:19:56
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0