WOW!

shit wow två inlägg på samma dag!

Jag vill bara säga att det bästa jag köpt/fått till den här resan är: Stövlar,regnställ,pyamas,mössa,vantar! Det är istort sett allt man behöver ha för att klara av livet här!

Sen vill jag också säga (efter att jag läst på carolines blogg) att jag älskar att dem har hemleverans på maten här. Härom dagen tog jag emot ca 20plastpåsar med mat som blev hemkört till dörren. Det känns lyxigt. Är det inte egentligen så att hemkörning av mat och VIN är det bästa som finns? Du behöver inte lyfta ett finger! Förstår inte varför det inte är så stort i sverige!

Jag vill även tillägga att jag börjar vänja mig vid trafiken, dvs att jag börjar köra (för) fort! Kör du 30 miles/H som är den satta hastigeheten på dem flesta smågatorna här bildar du lååånga köer! Gatorna är dessutom väldigt små och inte alls speciellt körvänliga. Det är ingen som underhåller dem och dem har väldigt många skarpa svängar. Parkering är något som dem också borde göra något åt! Här parkerar man vart man vill och hur man vill. Men som sagt det börjar kännas okej! Kommer säkert behöva gå i bilskola igen när jag kommer hem för att inte blanda ihop dem svenska och engelska reglerna!

Nu ska jag försöka bestämma mig för om jag ska sova i mitt rum och frysa inatt eller om jag ska sova i det varma rummet och bli väckt av ungarna vid 6! hmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0