Lördag.

Idag är det lördag och vissa dagar är bättre än andra, idag är det en bra dag!


Igårkväll skulle Annicas vänner från Sverige komma hit (min pappas jobbarkompis). Men de blev försenade så de kom in till Bristol vid halv ett på natten. Jag ställde upp som sällskap när Annica körde in mot den stora staden. Pappas jobbarkompis är en väldigt pratglad kvinna och jag antar att min pappa har väldigt kul när han jobbar ;) Vi var hemma på farmen vid halv två igen, skönt med lite sömn! Dessvärre hade jag en envis fluga som skulle sitta på min panna hela natten.


Vid halv nio gav jag upp och flugan fick som han ville, han fick sängen för sig själv. Det blev en trevlig frukost med hela sällskapet och det bästa av allt var när pappas jobbarkompis (även kallad: elaka Bettan) skulle förklara för sin dotter vem min pappa var.


"Lovisa, det är han som blir så sur när man kommer försent". Det tyckte jag var väldigt roligt eftersom min familj ALLTID kommer försent. Hon berättade också att min pappa är väldigt kräsen och alltid talar om vad han INTE gillar (jag undrar vart jag har fått den genen ifrån?!!??).  Förlåt daddy men jag hade lite kul på din bekostnad!


Sen var det dags för promenad med hästar, hund och ungar. Vi går ut på första fältet, Frida är jätteglad att hon får galoppera och skutta runt. Sen så kommer vi in på nästa fält där bonden har sina .... Tjurar!!! Ca 30st ungtjurar! George säger "eeeh ingen fara. Det är bara att gå vidare!!". Vad gör tjurarna? Jo de gaddar ihop sig och kommer springandes emot oss. Haha. Jag vart skiträdd och alla barnen började gråta, förutom Rufus som tyckte det var jättekul och skrattade högt! George försökte skrämma tjurarna som kommer närmre och närmre, vilket går sådär. När vi kommer till slutet av hagen är tjurarna 10 meter ifrån oss och då ser vi att grinden är LÅST. Vi var tvungna att ta oss tillbaka till andra sidan igen. MEN det gick bra. Däremot var vi lite rädda. Vi tog en promenad på fält utan tjurar istället.


Sen var det dags för lunch (sallad såklart). Sen har vi varit nere i byn på "street fair", temat i år var USA. Alla butiker var öppna och folk drack öl, grillade och sålde saker på gatan. Efter det var det dags för en öl på en pub och sen hem!


   

Dagen so far har varit mysig. Ikväll ska jag vara barnvakt medans Annica och gänget ska på karaoke! Festligt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha:D Till och med jag som är uppvuxen med kossor skulle varit rädd! Jag har varit på en stor marknad på Lotties skola idag, det var kul:)

Nu drar jag till havet, ha en bra lördagskväll!:) Puss

2009-07-04 @ 18:29:25
URL: http://hannawickberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Men hej! Nu upptäckte jag att det var du! :D

2009-07-04 @ 22:04:53
URL: http://aclarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är jag som är Anna, dvs familjens nästa aupair :D Kram!

2009-07-04 @ 22:24:03
URL: http://aclarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, det är lungt. Förstår om du blev förvånad när någon skriver "nu upptäckte jag att det var du" helt random :)

2009-07-04 @ 23:35:25
URL: http://aclarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

googlade aupair bristol bloggar och då kom en blogg du kommenterat upp och då blev de ett klick på din länk och vips var du framme ;)

2009-07-05 @ 09:35:44
URL: http://aclarsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha! Jag gillar när alkis sofiee kommenterar min blogg, du blir så snäll

2009-07-05 @ 22:44:21
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0