Helgen!

Idag är det Tisdag!


Jag tänkte försöka återberätta helgen som gick.


Onsdag:


Jag åkte hem till Hanna. Eftersom att min buss gick klockan 03.00 var det lättare att ta taxi från Hanna än från Poolbridge Farm. Efter att jag hade gråtit en skvätt över att jag hade glömt min mp3 så laddade upp med godis, chirre och Cola. Tanken var väl att vi skulle gå och lägga oss så vi fick lite sömn men det slutade med att vi var vakna enda tills taxin kom.


Torsdag:


Min torsdag började som sagt med en bussfärd från Bristol 03.00 till flyget (Heathrow). Bussresan gick väldigt smidigt men det blev inte så mycket sömn. Jag vaknade upp en gång under resan och kollade ut genom fönster där solen höll på att gå upp och det var sjukt vackert sen började gubben bredvid mig snarka så då försvann mitt lyckorus. Klockan 05.00 var jag framme på flygplatsen. Jag checkade smidigt in via sms (kanon). Väl inne igenom spärrarna hade jag någon timme att döda så jag gick trehundra varv runt terminalen. Sen fick vi kliva på planet vid halv sju. Gissa vem som höll på att avlida av trötthet?

Jag slog mig ner vid en bekväm fönsterplats och njöt av att ÄNTLIGEN vara på väg tillbaka till Sverige.

Framför mig sitter en man ca 40år och halvsover. Då kommer det en dryg snubbe och ställer sig framför mannen och säger "Ska du verkligen sitta här?!" mannen säger att han tror det. Snubben ser riktigt förbannad ut och säger "jaha men det tror inte jag, det där är min plats så du kan flytta på dig nu!!!"

Svenskar är allt bra trevliga!

Flygresan gick snabbt och jag trodde bara jag skulle dö två gånger.


På Arlanda överraskade mina fina och bästa vänner mig. Då blev jag fantastiskt lycklig. Vi begav oss mot Täby för att lämna mina saker. Vi svängde förbi min mammas jobb och hon kände inte igen mig, kul! Haha.

Sen bar det av till tadam tadam tadam TÄBY CENTRUM. Haha pengar skulle växlas och alkohol skulle köpas. Efter en timme började jag känna mig en aningens trött. Jag åkte hem och sov en timme. Sen kom familjen hem och vi åt riktig svenska husmanskost, KEBAB PIZZA!  Kvällen avslutades med att brudarna kom på besök några timmar men vid tolv stupade jag ner i min säng och sov HELA natten.





Fredag, midsommar:


Jag gjorde sånt man brukar göra när man är hemma (fisa vid frukostbordet, rapa högt i ansiktet på lillebror osv...) Sen så åkte jag och pappa och plockade upp Camilla och Ville. (Pappa känner sig som en kung i hans nya bil.) Därefter styrde vi bilen mot Rejsarö. Där väntade alla gamla och några nya vänner. Efter fördrink och köttstavar gick hela patrasket till Rejsarös midsommar firande. Tyvärr missade vi dansen men hann med både säckhoppning och dragkamp. Efter cirkus en timmes firande var det dags för sill-lunch. Caroline och Rebecca hade gjort det jättefint (så tack till er tjejer!). Kvällen fortsatte i deras båthus. Efter X antal GT och cubanska cigarrer blev det dags för hemgång. Vi tog en taxi hem till Ville där bastu och björkris väntade. Satan i gatan vad skönt det var. Efter Bastun somnade Camilla och vi andra begav oss till en liten udde och kollade på soluppgången. Kvällen avslutades runt 05.00.






Lördag:


Helena (Villes mamma), väckte oss med koklocka och en riktigt god frukost. Efter frullen blev jag och Camilla hämtade och körda till Täby. Vi fick för oss att vi skulle besöka grönan. Så det var bara hem, duscha och åka igen. Vi mötte upp Pammis och Ville. Dagen på grönan var mysig och jag beundrar fortfarande Pammis och Ville som åkte den nya saken. Klockan slog halv åtta på kvällen och vi mötte upp (nästan) alla våra underbara vänner på någon buffé och hade det mysigt. Sen bar det av till Täby och Elin där kvällen avslutades runt 01.00.


 Sen dog mitt kamera batteri!

Söndag:


Var hurtbulle och gick upp tidigare än både pappsen och mormor. Sen blev det en till tur till Täby c där jag köpte mig SEX böcker. Nu ska det läsas! Eftersom att Caroline åker på torsdag så kommer jag ha tid för att läsa. Sen åkte jag tillbaka till Arlanda där jag mötte Annicas mamma. Hon var en trevlig kvinna och vi pratade böcker hela resan. Väl framme vid gaten hör jag en otrevlig röst och gissa vem det är? Såklart är det den dryga snubben från London som ska tillbaka på samma plan som mig. Han stod vid disken och skrek på flygvärden! Att vissa människor aldrig ger sig? Var lite trevlig istället så går livet lättare! Planet lyfte och landade efter två timmar. 6 pund fattigare fick vi plats på den tidiga bussen. Jag hade lite svårt att hålla ögonen öppna så det kan ha varit så att jag dreglade lite på Annicas mammas arm. Klockan nio var vi Hemma och klockan 21.20 låg jag i sängen.


Min helg var helt underbar och tack alla fina vänner och familj för att ni är så klockrena! Jag har mått så satans bra hela helgen och känner mig som världens lyckligaste människa.


Igår när jag vakande var alla barnen underbara och kramades och pussades. Elsa bestämde att jag aldrig fick åka igen! Att jag alltid skulle stanna kvar. Det kommer nog kännas tungt att lämna de igen om tre veckor men jag försöker intala mig själv att jag inte kommer vilja vara kvar i höst. Jobbet är trist men ungarna är underbara!



Idag är jag ledig och har ingen aning om vad jag ska göra. På lördag ska jag och Hanna till london. Vi stannar där över natten så vi hinner utforska stället på söndag också. YEY!!


Kommentarer
Postat av: frippe

Soppe! Kul att du kom hem i helgen! kommer du hem vecka 29 nästa gång? DU ÄR SÖT!

2009-06-24 @ 09:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0