Måndag

Idag är det måndag.


I fredags åkte jag hem till Hanna och mös. Vår buss skulle gå 07.20 till London så det var skönast att sova där. Vi laddade upp med film, chirre och såklart lite Coca Cola :D



Lördagen började som sagt tidigt och helt fel. Hanna vaknade med migrän (som så tur var gick över). Min bussbiljett hade inte registrerats i bussfirmas dator (men de hade dragit pengar) så jag var tvungen att köpa en ny. Det dumma var att biljettkontoret skulle öppna 07.20, då vår buss gick. Hanna fick gå till bussen och säga att jag stod i kö för att köpa en biljettjävel. Vad händer då? Jo systemet som bokar biljetter hänger. Busschauffören står i dörren och ropar att nu går bussen så jag kastade upp lite pengar när han såg på och hoppade snabbt på bussen. Jag var på jättedåligt humör och tänkte att jag skulle försöka bli lite gladare genom att lyssna på musik, såklart hade ena hörluren gått sönder! TJOHO!

Dagen blev bättre när vi var framme i London. Vi hittade till hostelet som vi bokat och det låg i ett jättemysigt område hyfsat centralt. Sen begav vi oss till Notting Hill och strosade omkring på överbefolkade gator. Det var varmt som satan och alldeles för mycket folk för min smak så vi satte oss på en mysig pub och drack öl. Den gick direkt upp i huvudet så när Caroline och hennes vän mötte upp oss var vi väldigt glada! Sen tog vi oss till Oxford Street men gav upp rätt fort, alldeles för mycket folk där också! Jag har gått och blivit van vid folktomma gator på landet! Sen blev det en tupplur och lite bokläsande. När vi piggnade till lite så blev det pub dags. Efter det mötte vi upp Caroline och vän igen och drog till någon nattklubb som inte alls föll mig i smaken. Det kändes som att jag var 14 år och var tillbaka på Klubb W. Inget jag vill uppleva igen! Haha :D Vi beslöt oss för att försöka hitta en trevlig nattbuss och åka tillbaka till hostelet. När vi hittat hem kom nästa problem, vi fick inte upp dörren till rummet. Efter några minuter öppnade som tur var de som bodde i samma rum dörren.

         

Söndagen blev också en varm och solig dag om man bortser från den obligatoriska regnskuren. Vi ville turista på riktigt och beslöt oss för att åka en buss och båttur runt London. Så hela gårdagen kuskade vi runt på gator och vatten och var helnöjda med livet. Vid halv åtta var det dags att ta bussen tillbaka till Bristol. Det var riktigt skönt att sitta på bussen och lyssna på musik i nya hörlurar. Vid halv tolv kom jag äntligen hem till Poolbridge. Då visade det sig att George hade låst dörren inifrån med "bommen" så jag kom inte in. Jag försökte få Nettle att skälla så folket skulle vakna. Efter kanske tio minuter kom en halvsovande George och öppnade. Jag kutade in på rummet och tvättade ansiktet. GUD VAD UNDERBART det var. Jag har aldrig känt mig så äcklig haha.


       

Helgen var kul men jag är glad att jag hamnade på landet. Om det hade funnit lite fler människor att umgås med här hade det varit kanon. Jag är helt klart inte en storstadsmänniska. Stockholm är precis lagom.


Kommentarer
Postat av: Hanna

En airbus och en city hopper! Å gud va nöjd jag ser ut med ölen:p

Tack själv för en super rolig helg!

Puss

2009-06-30 @ 23:49:17
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0