Lördag

Idag är det lördag, igår var det fredag. Jag hann inte blogga något igår eftersom jag hade mycket annat för mig. Ska försöka återberätta allt som hänt i den mån jag kan (avancerad svenska va?).


Men först vill jag försöka berätta om torsdagen, den slutade rätt kul faktiskt.


Jag bokade biljett hem så nu kommer jag hem fredagen den 17 juli, YEY! Efter det åkte jag över till Caroline och festade till det med några munkar. Efter ett tag var Caroline tvungen att fortsätta jobba så jag begav mig tillbaka till Poolbridge Farm och fann att huset var tomt, skönt tyckte jag!


George och Annica hade berättat att en av Georges släktingar skulle komma över på middag. Hon är tydligen en kvinna som har varit gift med en snuskigt rik snubbe och äger/ägde ett schysst "slott" uppe i norra Wales. När Georges berättade att hon skulle komma så skojade han och sa "Så Sofiee, imorgon måste du vara på ditt bästa svenska humör!".

Och nej mamma och pappa det var inte samma kvinna som bara gillade hunden!


Anyway, kvinnan skulle komma runt fem - sex tiden på kvällen och vid kvart i fem knackar det på dörren. Jaha här står jag helt ensam och ska ta emot en helt främmande "slotts ägare" från Wales. Tänk, tänk...


"Hej det är jag som är Sofiee den svenska Au pairen. Annica är tyvärr inte hemma men kom gärna in! Får jag bjuda på en kopp "tea"? Det är klart man måste bjuda en engelskdam på en kopp tea när klockan är fem på eftermiddagen tänkte jag. Hon tackade nej och sa att hon nog borde vänta tills Annica kom hem.


Där satt vi två främlingar i köket och hon visade sig vara väldigt lätt att underhålla. Tanten kunde inte sluta prata så jag behövde bara nicka och le.

En halvtimma gick och inte ett spår av Annica eller George, Så jag Visade henne hennes rum och hjälpte henne med den "tunga" väskan. Sen tyckte jag att det hade gått alldeles för lång tid så jag frågade återigen om jag fick bjuda på en kopp tea och den här gången tackade hon ja. Så medans hon packade upp satte jag på vattnet och ställde fram lite kakor. Hon var så nöjd när hon fick se kakorna och sa att jag var en riktigt "clever girl". Efter 45 min kom Annica hem thank God... Jag gick in till mig och pysslade lite i rummet tills det var dags att bege sig till gymmet för ett Kickboxingpass.


Jag sätter mig i min lilla Billie och kör ca 50m tills jag möter alla Farmer Johns kossor, ni vet de som jag mötte när jag var ute och gick. Den här gången satt jag tack och lov i bilen. Eftersom att han har ca 100 kossor tar det en stund för de att ta sig över vägen. Jag tyckte att det var rätt mysigt att bara sitta i bilen och se på korna. Helt plötsligt kommer tjuren upp på vägen. Den här tjuren och jag har något speciellt ihop för det är ju inte så att han bara kan traska förbi utan han måste alltid visa sig på styva linan. Vad tror ni tjuren gör mitt på vägen? Jo han får syn på en snygg ko och bestämmer sig för att HENNE VILL JAG HA OCH JAG VILL HA HENNE NU!!!! Haha så vi i bilarna fick vänta en extra minut eller två tills tjuren fick avreagera sig på kossan, kul med lite publik tänkte han och gick vidare.


Efter kickboxningen (som var kul) åkte jag hem och åt middag tillsammans med Mr, Mrs Cardale och Mrs slotts-ägare-i-Wales. Tanten fortsatte att prata om allt och inget under några timmar. Efter många glas vin (för att orka med allt snack) var jag så trött att jag gick och la mig.  Britterna slutar aldrig att förvåna en.


Fredagen blev rätt slapp och jag rörde mig inte många meter. På kvällen hade jag en DEJT med Herr Diet Coke, Mr. Lindt 70% och sist men inte minst Mr. The curious case of Benjamin Button. Jag var nämligen barnvakt åt några vänner till Cardales. Barnen jag var barnvakt åt är nog några utav de sötaste barnen jag träffat. De är SVINIGT gulliga både till utseende och sätt. Så det är helt okej att tillbringa några kvällar hos den familjen. Jag ska dit på måndag och barnvakta igen. Då ska jag sova över och köra barnen till skolan morgonen. kuuul


Idag är det som sagt lördag men inte vilken lördag som helst utan Schlager lördag. Så ikväll kommer Hanna och Caroline över på middag och jag ska bjuda på en Kreolsk festgryta som är kanon god!! Jag tänker heja på Sverige, fast om England är snälla kanske de också får en liten röst.


Time to go! Tjenis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0