Onsdag!

Hej.

Nyblogg design huh! Jag och Sofie (mest Sofie) satt och pillade på bloggen i helgen. Jag tycker den blev riktigt fin. Visst passar jag bra i John Mayers famn? Vi ska nämligen gifta oss rätt snart. Jag är mycket glad över detta men tycker att John kanske borde göra någon skönhetsoperation för vacker är han inte.


Nej nu får det vara slut på John smörandet. Jag är och kommer förbli evigt singel (jatack) … okej iaf väldigt länge till!


Har haft några bra dagar och några dåliga dagar på jobbet. Idag var en bra dag. Jag var uppgraderad till lärare idag = HÖG status! Jag hade en klass 1-3 och vi hade jätteroligt. Jag fick improvisera lite då deras fröken hade lämnat en helt fel planering.


Sen finns det en del sura tanter på mitt jobb som inte har så mycket bättre saker för sig än att klaga på andra! Ena tanten hade igår blivit väldigt upprörd över min klädsel. Till historien vill jag bara påpeka att jag nästan alltid tänker på vad jag har på mig för att se ”anständig ut”, igår orkade jag verkligen inte bry mig. Gårdagens klädsel blev därför ett par trasiga jeans (med långkallingar under för att inte visa för mycket hud) och min lillebrors stora tröja.

Åter till tanten. Vi satt i personalrummet och hade det trevligt, tyvärr var jag tvungen att lämna rummet tidigare än de andra. Direkt när jag har lämnat rummet blir tanten upprörd och säger till de andra (lite gladare tanterna) att ”NÅGON måste säga till Sofiee att hennes jeans "ser FÖRSKRÄCKLIGA ut” och ”hon är verkligen inget bra föredöme i de där jeansen”. böhöhö tråkiga människa! 

Visst man får tycka vad man vill om trasiga Jeans, min mamma tycker att jeansen är det fulaste hon har sett. MEN att jag skulle bli ett sämre föredöme för barnen bara för att jag EN dag av väldigt många har ett par trasiga jeans håller jag inte med om.  Jag tycker att jag i sånna fall är ett mycket bättre föredöme som visar att man faktiskt kan vara fult klädd och ändå vara en så UNDERBAR, ROLIG, SNYGG och inte minst VÄLMÅENDE människa. (höhöhöh)!  Sådär allt om dig SURTANT!!

 


Annars är livet underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0