Schalom!

Igår hade jag en aktiv dag, när jag väl hade tid att skriva var jag så trött att jag knappt kunde röra mig + att sängen lät mycket mer lockande än att sitta vid en trist dator!


Ett urval av saker jag hade för mig;

När klockan ringde igår morse så kände jag inte alls för att gå upp vilket resulterade i att när Caroline kom för att plocka upp mig hade jag precis lyckats ta mig upp från sägen! Men jag slängde i mig lite frulle så gav vi oss iväg till Strode College!

Eftersom att det regnade hela dagen i måndags så var vägarna fyllda av vatten. På ett ställe hade det runnit över kanten och ner på vägen. Det var en så stark stöm av vatten att Carolines lilla bil knappt klarade av att köra där! (Det var kul). Som tur är hade inte hennes familj någon aning om att det var Carolines tur att köra för då hade vi aldrig fått åka iväg. Hennes familj är lite konstiga (enligt mig). Hon får inte köra på motorvägen eller när det är snö och hon lär säkert inte få köra när det regnar vilket det gör rätt ofta i england!

Väl framme vid College så gick vi in i ett litet hus där vi skulle skriva vårt prov. De hade sagt till oss tidigare att vi först skulle få göra en muntlig del på 45 minuter och sen en skriftlig del. Så vi blev rätt chockade när vår handledare satte oss mitt i grupprummet (där det kom och gick folk hela tiden) med var sitt papper. Jag förstog först inte att det var själva provet vi fått för det ända man skulle fylla i på första sidan var vad du hette och vart du bodde, så jag och Caroline satt och pratade med varandra tills vår handledare kom och sa att det där var faktiskt ett prov och det är inte meningen att man ska prata under det! haha woooppps!

Provet var enligt mig ett skämt! det gick ut på å dra linjer mellan ordet fotboll och bilden på en fotboll, skriva vad man hade gjort dagen innan och sedan skriva fem saker om sig själv.

Där Debbie (handledaren) kom tillbaka tog hon mitt prov och blädrade igenom det på 2sek och sa "jättebra", hur hon kunde bilda sig en uppfattning om hur jättebra det var så snabbt har jag ingen aning om. Sen blev det inte mycket roligare än så. Hon kopierade våra körkort och sa hejdå! Så någon muntlig del på 45 minuter blev det inte!

När jag kom hem bestämde jag mig för att göra en egen lite road tripp. Jag hade fått för mig att jag skulle baka så jag behövde jäst. Jäst är inget som växer på träd i england och är svårt att få tag på. Så jag fick nöja mig med torr jäst.

Resultatet av bakningen blev ett par tekakor som barnen fick till mellis!

Jag har även anmält mig till att laga middag en gång i veckan till mig,Annica och George! George är riktigt nöjd med det för att han älskar svenskmat. Så igår lagade jag köttfärslimpa, potatis och inlagd gurka! För att vara första gången jag lagade köttfärslimpa var det väldigt god!

Efter maten gick jag och la mig i sängen, inuti mitt huvud pågick det ett eget litet krig! Så läsa några sidor ur en bok var i stort sett det ända jag orkade med!


Idag har jag inte tänkt att vara lika aktiv. Ska ut och gå med Rufus och Nettle nu och lite senare kommer Gs päron!

tjenis!
 Festar till det med en bild från nyår!

Kommentarer
Postat av: Anonym

It will be exiting when you notify us when you come home that you will cook dinner 1 evening a week. A specially when it´s pickled cucumber :-) Love you

2009-02-11 @ 16:58:03
Postat av: Behm

Ååå vi måste verkligen åka å parta nått! Blev sjukt sugen nu när du la ut en bild från nyår!

Om jag överlever trippen till Taunton imorn förstås...kl 07.30!!!!!!!

2009-02-11 @ 21:54:27
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: FRIDA

Du tycker att det är olämpligt att lägga upp bilder på kidsen när ansiktet syns, men oss orkar du inte censurera? :D Miss you

2009-02-12 @ 14:11:58
Postat av: elon

bahaa kan du göra köttfärslimpa?! jag är as-stolt!!

2009-02-12 @ 18:12:01
Postat av: frida

de enda jag känner som kan göra köttfärslimpa är du och mormor

2009-02-13 @ 08:55:25
Postat av: camilla

hahahah!

Sofiee lagar köttfärslimpa!



love u

2009-02-15 @ 03:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0