Lördag - Söndag

Sådär nu har jag samlat mig lite och orkar skriva ett blogginlägg.


Igår var det alltså 3 peaks som gällde.

Eftersom fåglarna har fått för sig att sjunga jättehögt på mornarna så vakande jag vid 5, inte alls särskilt kul när man har fantastiskt många timmar cykling framför sig. Lyckligtvis så lyckades jag somna om!


Klockan slog halv nio och det var dags att gå upp. Jag, Georges och Frida började packa våra ryggsäckar, självklar fick jag den finaste ryggan (Den var rosa med en glittrig text där det stod "sweet Princess", jag var nog allt annat än sweet Princess igår).


Efter en välbehövd frulle gav vi oss iväg till Wedmore first School där samlingsplatsen för att deltagare var. Eftersom att det är England är det inte så att saker blir klara i tid först måste man hälsa på alla och prata och ta kort för den lokala tidningen men det är såna saker som gör att jag älskar britterna!


 
Not that sweet huh!


Sen så började vi cykla. Jag med mitt bra men korta minne hade såklart glömt astma medicinen hemma + att jag hade Annicas "Chickenracer", ett annat ord för en riktigt kass cykel hade det lite kämpigt i "början". Men efter ett tag kom vi fram till första kullen Brent Knoll. Här snackar vi inte någon lätt Glastonbury kulle med trappor upp till toppen utan en kulle du faktiskt måste KLÄTTRA uppför. Tjoho...


 
Vill inte du spendera en natt på "Brent knoll lodge"??

 

Sen var det bara att ge sig iväg till nästa kulle som var ännu värre att klättra uppför än Brent Knoll. MEN efter många om och men kom jag upp till toppen. Då var jag såklart tvungen att ringa hem och få bekräftat hur bra jag var!


   
Sådär trött på livet kan man vara efter några mils bikeride!

När vi kom ner så samlades alla och hade picknick. Mike (en gubbe från byn) hade tagit med sig sin bil och kokade tee och kaffe till alla som ville ha, han hade även bakat kakor! GO MIKE!


Efter en god lunch gav vi oss iväg till sista kullen, Nyland Hill. Vägen dit var härlig och varm. Eftersom Carolin övergav mig och alltid cyklade några hundra meter framför mig fick jag söka sällskap på annat håll så varje gång någon trevlig människa åkte förbi började jag prata med dem. De är det också är så kul med England, under hela cykelturen pratade man med alla som var med och hejade på de som var trötta. Det skulle aldrig hända hemma i Sverige! 1-0 till England!

Sista kullen var rent utsagt PEST att ta sig upp för MEN det gick det med. Jag kände mig så stolt när jag kom ner och insåg att jag faktiskt klarade hela 4 mil cykling och 1 mils klättring på lite mer än 4 timmar inklusive lunch. Caroline var så vänlig och lånade mig hennes cykel de sista 3 km till puben eftersom jag inte hade någon känsel i baken.




På puben hamnade jag i någon slags dvala och var SJUKT trött så när jag insåg att jag faktiskt var tvungen att cykla tillbaka hem så var jag nära på att börja gråta. Det första jag gjorde när jag kom innanför dörren var att lägga mig och sova!



Georges syster med pojkvän + Caroline var bjuda på middag hemma hos oss så det blev inte en så lång tupplur men ack så skön! Det blev en riktigt trevlig middag och god mat. Däremot är jag lite seg idag eftersom Georges inte var speciellt snål med vodkan i drinkarna, haha. Ungefär vid 11 halv tolv igår så sa han "Sofiee du måste ta en shot av min hemmagjorda vodka", Hmmmm det får en annan kväll Jojje!


Jag bokstavligen talat ramlade ner i sängen igår och somnade på en gång. Tyvärr så fick jag inte alls sova ut imorse då jag vaknade halv sju av ett välbekant " peeeeeeepaaaa pigg ddadada... Peppa loves muddy puddles", Elsas favoritfilm!


När alla hade vaknat och ätit tog vi häst, hundar och gav oss iväg till stranden för en långpromenad. Sen blev det till att åka hem och schteeka på baksidan i den 25 gradiga värmen, härligt va?



Det var min helg och imorn börjar skolorna igen efter två veckors lov. Det betyder att jag måste sova typ NU för att orka med morgondagen!



Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

va tusan ere som händer me dig, hurtbulle!/din trogna älskarinna

2009-04-19 @ 16:29:33
Postat av: Behm

Meh jag väntade ju faktiskt på dig var 100e meter me ;P hehe ^^

2009-04-19 @ 23:21:04
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: Daddy

Imponerad!!!!

2009-04-20 @ 11:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0