Söndag!

Jag har inte varit på topp idag! Mina visdomständer spökar som aldrig förr och mitt huvud är ömt så jag är grinig!

Det enda värt att nämna från idag är min promenad jag hade på eftermiddagen.
Jag är ute och går med hunden. Plötsligt dyker Farmer John upp på vägen (vägen är en liten grusväg som är 3m bred) och efter sig har han alla sina kor, dvs ca 100 st !!!! Tjena hejsan tänker jag då och undrar vad jag ska göra. Eftersom att jag inte visste om hunden gillar kor bestämde jag mig för att ställa mig vid sidan av vägen och låta kossorna gå förbi.  korna tittar  lite nyfiket men går efter ett tag vidar. MEN sen kommer TJUREN!!!!  Det är ju inte så att tjuren gör som korna utan den börjar gå emot mig och hunden! Då blev jag lite smått rädd för jag kunde bara gå bakåt och där bak är ett djupt

dräneringsdike som är några meter djupt. Nettle (hunden) blir också rädd och arg och börjar morra. Som tur var roppade Farmer John på tjuren och den gick iväg. När nästan alla kor hade gått förbi kommer Farmer John fram till mig och säger "Det hade faktiskt varit bättre om du fortsatte gå". "sorry" sa jag och gick fort iväg.

Förlåt Farmer John men jag har aldrig träffat 100 kor och en tjur när jag varit ute och gått!


Kommentarer
Postat av: Behm

Tumme upp S ;)

2009-04-26 @ 22:04:04
URL: http://copperglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0