Tisdag

Min kära pappa skickade en youtube länk till mig igår med en peppningssång inför racet på lördag!;


(Jag hoppas iaf att det var sången han tänkte på!!)


Igår hade jag och Caroline påskmiddag här, vi försökte få den svenska påskstämningen men det var lite svårt. Så det får bli till att fira en riktig påsk nästa år. Eftersom min familj är borta är det jag som är ansvarig för djuren, dvs hönsen och hästen, katten (hjälp jag har glömt bort katten!!!!) Caroline är ju utbildad farmer och har hästar så hon fick hjälpa till med Minto medans jag tog hönsen. När jag var påväg in till hönsen hör jag hur det piper i hönshuset och öppnar luckan. Ett utav våra ägg har kläckts och där inne låg en gul kyckling. jag börjar skrikar till caroline som ett litet barn " ååååååh caroliiiiin vi har fått en kyckling bebiis". Vi påbörjade operation lägga tillbaka kycklingen så att mamman kunde värma henne. Mamman verkade inte så pigg på den idén och försökte picka på både caroline och kycklingen. Så jag hoppas att kycklingen har överlevt natten!


 Sur hönsmamma
 Gullefjun.




Påskmiddag!


Och sist men inte minst; en bild på mig och min vän hemma i sverige ( bilden hon skickade in till top model )

Kommentarer
Postat av: Behm

Utbildad farmer jo ja ;) Hoppas the chicken klarar sig ^^

2009-04-14 @ 13:24:07
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: frida

Jag gillar hur du går från "Gullefjun" till "påskmiddag"!

2009-04-15 @ 10:37:25
Postat av: isabelle

glad påsk!

2009-04-17 @ 12:58:01
URL: http://typisabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0