Trosdag

Idag är det trosdag!

Idag har jag varit en hel schysst Au pair! Jag tog med mig tre ungar ( 2,4,7år) till ett lekland! HAHA det ni! Det var lite som Nickis fast bättre. Först ett stort lekland med kanor och bollhav mm. sen fast det en gigantisk uteplats med djur och lekställen. Det var en intensiv men härlig förmiddag!

Linda, vår städerska var här idag. Jag vet att jag berättade för mamma och pappa om henne men för er som inte vet;

Linda är en kvinna som är (snällt sagt) lite speciell. Hon är skild och har 4 barn 17,18,19,20. Hon har typ 5 olika jobb och pratar VÄLDIGT mycket. Jag tycker det är rätt kul eftersom jag får öva på min engelska när hon är här. Förra veckan fick jag hjälpa henne med henns kärleksproblem och hon sa att hon inte hade haft en man på 9 år. MEN att hon träffat en gammal skolkompis som hon var lite betuttad i. Hon var lite rädd för att hon bara skulle hoppa på honom om hon såg honom igen (sen la hon till "fast sånt kanske jag inte ska berätta för dig!"). Hon har också pratat om sin dotter väldigt mycket som hade en manlig vän från Dubai. Dottern och "vännen" skulle åka och hälsa på hans familj nu i tre veckor och Linda var lite rädd att dottern inte skulle komma tillbaka!???? haha

Den här veckan kom hon med en choklad kanin till mig. Då blev jag lite glad.(Fast jag behöver verkligen inte äta mer godis!!) Sen så började hon prata igen;

"Nu har min dotter åkt iväg till Dubai och vet du!?? Hon ska flytta dit för alltid i sommar för att hon är gravid med hans barn! Hon är ju bara 17 år så jag blev lite besviken på henne. bla bla bla. "  JÖSSES! Jag som sa till henne att hon inte behövde oroa sig för att araberna skulle röva bort hennes barn, haha!! För att se det från den posetiva sidan så är han inte en grabb hon bara hittade på gatan, han är en snuskigt rik oljeman!! JACKPOTT! Sen sa hon att hon hade lyssnat på mitt råd ( vilket råd!!????) och träffat den där mannen som hon gillade. hahah men det hade gått bra!

Från och med nu kommer jag se fram emot Torsdagar och att få höra mer av Lindas liv!


JUSTE! Nettle gjorde något helkul + riktigt äckligt idag! Vi var inne i lekrummet och bakom mig så börjar någon plötsligt rapa och det var Nettle. Efter ett tag kommer något SJUKT ut ur hennes mun. Det var något som såg ut som hundbajs men var lika stort som en koskit! hahah GALET! Caroline är sånt farligt??



                                                                                       HAPPY EASTER

Såklart barnen måste klä ut sig när det är skärtrosdag!

ps.  Frida har skrivit över mig på sin Who I like - lista. + att hon börjar gilla Sverige! ds.

Kommentarer
Postat av: Behm

Tur att du ligger på plus på den där listan nu då ;) Haha nädå det e inte farligt hon spydde bara upp skiten (bokstavligt talat?) som hon käkat ;)

2009-04-09 @ 18:38:13
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: emma

jag vill ha en till videoblogg soppe!

2009-04-09 @ 19:53:21
Postat av: Sofiee

Videoblogg utlovas imorn! Har en på lager som jag gjorde förra veckan!

2009-04-09 @ 21:31:30
URL: http://plingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0