Idag.

Varje gång jag är ute och kör blir jag alltid lika förvånad över de engelska reglerna!

Idag när jag med en fullpackad bil skulle lämna av tjejerna på respektive skolor så ser jag att det lite länge fram kommer en stor lastbil. "Jaha" tänkte jag och fortsatte köra. När lastbilen är ca. 30M framför mig så svänger den heltplötsligt in i mitt körfält och kör rakt emot mig. Den fick nämligen för sig att den skulle parkera där. haha! Det var tur att det var en liten väg och att jag inte körde så snabbt. Jag fick helt enkelt vänta tills bilarna bakom lastbilen hade kört förbi för att sen fortsätta min färd!

Sen tog jag med mig hund och bebis ut på en liten road tripp. Vi åkte till en stor damm som mer liknar en sjö, där tog vi oss en mysig promenad. På vägen tillbaka körde jag bakom en övningsförare. Det var dessutom en övningskörare från en trafikskola. Hastigheten är 30 miles/H. Men detta stoppar inte övningsföraren. Han körde i 50 ( Det var så snabbt som jag vågade köra för att se hur snabbt han körde) han måste alltså ha kört runt 55.

När övningsföraren har svängt av vägen fortsätter jag min färd framåt. När jag kommer in till Wedmore så blir gatorna genast mycket mindre och bilar står parkerade lite hur som helst. På min sida av vägen var det fritt men på motsvarade sida stod det bilar parkerade. Så jag kör framåt, då kommer en yttligare lastbil och tänker antagligen "haha störst går först"! Reglerna här säger att den som har hindret på sin sida ska vänta men Nej tänker lastbilen! Den fortsätter köra emot mig och jag tvingas stanna. Det finns ingen plats i det andra körfältet så jag måste backa tillbaka även fast jag har 3 bilar bakom mig.

Jag kan inte annat än att le när jag har varit ute i trafiken!

På lördag ska jag och Caroline in till Bristol så jag hoppas det blir bra väder. Jag ska även extraknäcka som barnvakt på lördakväll hos ett par som bor inne i blackford. (Annicas och Georges vänner). Det kommer antagligen vara ganska slappt för att jag kommer dit när ungarna sover så det ända jag behöver göra är = ingenting alls. Istället för att göra ingenting alls hemma kan jag göra det hos någon annan och få pengar för det!


  

Där är Ivy, Grannie and pops hund. Det synd inte riktigt hur stor och smal hon är!


 

Där är en bild på George och Annica. Bilden är iofs tagen för 6 år sen men de ser likadana ut fortfarande!

Kommentarer
Postat av: Anonym

sofiee du måste mata hunden! den ser jättehungig ut!!/din böna

2009-02-12 @ 18:10:58
Postat av: Behm

Haha ja herregud om dom lär sig köra 25 miles för fort på körskolan fattar man ju varför alla kör som dom gör :) Jepp bra väder på lördag håller tummarna

2009-02-12 @ 19:23:52
URL: http://copperglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0