Inte min dag!


Det började med att jag sov urdåligt inatt! Det lät som om det var någon som tassade runt utanför min dörr hela natten. Tillslut fick jag några timmars men då rinde klockan och jag var tvungen att gå upp! Inte nog med att det lät utanför dörren var det också SVINLKALLT. Vanligtvis brukar värmen vara på i huset ca 4 timmar på kvällen men eftersom en viss liten baby-Rufus hade varit och pillat på värmen hade han lyckats ställa in så att värmen inte slog på som den brukar. Detta märkte inte vi förens 20.00 vilket resulterade i att det var kallt och inte fanns något varmvatten. Så  jag sov med ett stort täcke+överkasst+2 filtar+pyamas och en stor tjocktröja!

Efter den härliga upplevelsen var jag som en isbit när jag vaknade och gick in för att ta mig en kokhet dusch! Ca 10 minuter senare, lite mer mänsklig gick jag ut från duschen för att välja kläder. Då var det nästan som att mitt hjärta stannade och jag blev plötsligt illamående för mitt framför mig bland mina kläder sitter den största spindeln som finns. Inte riktigt den största som finns men en tillräckligt stor för att få mig rädd. Jag har börjat vänja mig vid alla småspindlar som finns runt om i huset ( jag har tillochmed döpt några, Sonya och mayvor). Men den här spindeln ska jag gå ut på jackt efter senare idag för den ska BORT!!!
Den kanske ser rätt snäll ut! men NEj tack inte blad mina kläder!


Så efter den upplevelsen var det dags att köra barn till skolor och annat! När jag och Ruffe kom hem går vi in i vardagsrummet! ( det rummet ligger precis brevid mitt) och det råkar vara så att Nettle har en viss förkärlek till heltäckningsmattorna så hon brukar inte få vara där på natten, men inatt råkar det vara någon som har glömt att stänga dörren in dit. Så det där tassandet jag hörde inatt var visst bara en bajsnödig hund!




Vissa dagar är bättre än andra!

Kommentarer
Postat av: Behm

Bläää....allting :P



Hoppas d kommer en bättre dag imorgon :P här va också svinkallt imorse ska jag meddela!

2009-02-02 @ 20:09:06
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: Daddy Cool

Här hemma -11, såg på TV om 3 cm snö i London och någon som pratade om U-land när snön kommer vart 10:e år.

Har det snöat på Wedmores Young Farmers?

2009-02-03 @ 14:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0