Lördag-söndag



Igår avslutade jag kvällen med att sitta barnvakt åt Annicas och Georges vänner.
De bor här i blackford och Annica sa att det var hur lätt som helst att åka dit. Hon sa hur jag skulle åka och jag gav mig iväg ( det tar 3 min att åka men jag åkte 15 min så att jag verkligen skulle hitta). Annicas vägbeskrivning visade sig inte vara så bra så jag hamnade totalfel och lyckades efter  20 mins letande hitta huset. Jag hittade det eftersom Annica kom och visade vart dem bodde.

De bodde i ett stor jättefint engelskt hus och har 3 barn i samma ålder som de jag tar hand om (7,4,2). Alexs (som är mamman) är himla gullig. Hon pratade på om hur Annica är så orolig att jag ska frysa ihjäl och att vi måste gå ut med våra hundar och småknoddar på promenader på dagarna. Hon är nämligen hemmafru, vilket inte är så ovanligt här.

 Ungarna sov redan så det jag roade mig med hela kvällen var att koka the på deras AGA-spis och läsa. Det blev lite segt runt 12 men jag höll ut. DE kom hem runt kvart i ett och då fick jag pengar sen var det bara att åka hem.

EFtersom jag är en sån läslus så kunde jag inte slita mig från boken så jag läste tills klockan var halv tre innan jag la mig för att sova. Jag tänkte att jag likagärna kunde ta en lååång sovmorgon men ACK så fel jag hade!

tidigare under kvällen så hade nämligen Elsa ramlat ner från stolen med huvudet före i stengolvet och klockan 03.20 knackar det på min dörr och in kommer Annica. Eftersom jag precis hade somnat så var jag inte helt vid medvetande. Det jag kommer ihåg av vårt samtal var att hon sa att Elsa hade blivit jättedålig och bara spydde så de behövde åka till sjukhuset. Jag hade tydligen (fick jag veta senare idag av annica) varit helt lugn och frågat om jag skulle gå upp och passa barnen. Hon sa att jag kunde sova vidare men att om de börjar skrika under natten så skulle jag kolla till dem eftersom ingen var hemma.

Så resten av natten vaknade jag med ca 30mins mellanrum av att jag trodde att barnen låg och grät vilket de inte gjorde. Klockan sju bestämde jag mig för att lägga mig i soffan och kolla på tv så jag verkligen inte kunde missta mig. Så när klockan var halv 8 hörde jag någon tassa på övervåningen, det var frida. Rufus vaknade kanske 15 min efter det. Så vi satte oss i vardagsrummet alla tre under mitt täcke och barnen fick lite mjölk. Georges kom hem vid halv nio,nio och sa att Elsa låg kvar på sjkhuset med Annica men att hon mådde bra. Efter det lagade han en god engelsk frukost till oss (fast utan bönorna för de har jag ätit upp till lunchen på dagarna).

När klockan var tio så åkte jag och Caroline till gymmet. Vi tränade lite konditionsträning och jag kände verkligen att "fit before 50" är uppnåeligt.

Jag och CAroline beslöt oss för att ta en snabb tur till street och sen för att göra en resa till "Cheddar gorge" det är som en klyfta i ett berg. Vi hade det fantastikst trevligt och lekte bergsgetter. Helt enkelt en spännade eftermiddag.

  Jag ville bli en get!


 Jag fick bara linser till middag igår så jag började gnaga på pinnar :/


  

 Caroline började helt plötsligt kasta snöbollar på mig! Jag vill bara säga att det är bara för att gorge ligger så högt upp som det är snö.




Bye!

Kommentarer
Postat av: frida

fan vad ful du är! :D PUSS

2009-02-16 @ 14:05:34
Postat av: Degen

HAHA!

2009-02-16 @ 18:54:20
Postat av: Mickan

Asså vilken devoted barnvakt du är sophiee! Sover lätt för att hålla ett öga på barnen och bjuder på varm mjölk på morgonkvisten.. Att dela med sig av täcket är i alla fall den yttersta ynnesten. Lyllos småglinen.



2009-02-16 @ 20:44:11
Postat av: Mickan

asså sofiee vilken devoted barnvakt du är! Sover lätt för att hålla koll på barnen och bjuder på varm mjölk på morgonkvisten.. Att dela med sig av täcket är ju i alla fall den yttersta ynnesten. Lyllos småglinen.

2009-02-16 @ 20:51:35
Postat av: camilla

sofiee, ett GO jag visste att du hade! vill också sitta under ditt täcke!



fis

2009-02-17 @ 03:57:38
Postat av: sophia (din lover)

har 2 saker att säga!

1. du får gärna bli min nanny

2. känner inte personen på vidon

2009-02-18 @ 13:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0