måndag-tisdag

I söndags la jag mig återigen i sängen. Eftersom jag hade sovit dåligt under helgen var jag himla sugen på en skön natt.
Vem tror ni inte vaknade 01 någonting av att någoT står/dunkar/skriker utanför min ytterdörr. Det låter som ett djur kanske en räv,grävling eller något annat mystiskt. Jag tyckte det var ytterst obehagligt + att DET som stod utanför dörren aldrig ville ge sig. Så jag tog mina saker och gick upp och la mig i det andra rummet. Resten av natten vaknade jag flera gånger och drömde om att Annica och Georges blev arga för att jag sov uppe.

När klockan var 7 kunde jag inte sova längre och precis då kom annica in i rummet. Jag tror hon blev lite chockad och jag försökte förklara varför jag låg där. Hon bara skrattade och sa att det nog var katten som var lite galen. Den hade tydligen inte fått mat på ett dygn. Hon lät mig sova en stund till.

Ca 20 min senare ser jag två små barn i dörren, Elsa och Ruffe. Elsa bar på Rufus skötbädd och Rufus bar på sina babywipes. De går fram till min säng och Elsa säger "Rufus have done a smelly pooopooo!!". Rusus ler sitt gulligaste leende och lägger sig själv på skötbädden. Vad kunde jag göra???? Är man så söt så gör det inget att man får byta en bajsblöja innan man ens har vaknat!!
Annica tyckte det var väldigt kul och ursäktade sig för att jag hade fått ta blöjan.


Den här veckan har alla kidsen lov, så alla tre var hemma igår. Barnen fick leka lite med olika saker medans jag höll igång med mina "projekt" jag fått. När Rufus låg och sov så bakade jag med Elsa och Frida.
Eftersom det var lov så fick de kolla på peppe pig på dagen och jag kunde fortsätta med mina "projekt". Ett utav dem var/är inte det lättaste. Nämligen att städa deras lekrum. De har så mycket leksaker att man inte vet vart man ska börja...
Jag gjorde bara halva lekrummet igår eftersom det är rätt svårt att städa det med tre barn som gärna leker med allt man städar undan.

När jag senare på kvällen blev barnfri åkte jag och Caroline till gymmet. (Jag fick mina kläder igår mamma och pappa!)
Vi körde lite Body Pump. Tränaren var sådär men lite svettiga blev vi!
 

Aha!  Allt sitter kanon förutom den/det där vita tyget du skickade med mamma ??? :D



Idag har jag gjort nästa projekt, köra barn till Grannie! Det mina vänner vill jag säga er inte är lika lätt som det låter. Efter att ha packat in 3 barn med tre resväskor + hund och hundkorg i bilen var det att ge sig ut på motorvägen.
Jag tror inte min Billie är särskillt anpassad för att köra fullastad i 120km/h. DEssutom hade jag en vägbeskrivning att följa som inte var så lätt. Jag skulle korsa två olika motorvägar som ibland har 4 filer och sen ska jag ligga i ena filen och sen kasta mig över i den andra. Elsa verkade ha tråkigt för under HELA bilresan frågade hon med kanske 2 min mellanrum (Nej det är inte en överdrift)

"sofiee , när ska vi träffa Grannie?" 
"Elsa, vi är påväg till GRannie nu."

"sofiee, är vi på motorvägen nu?"
"Elsa, ja vi är på motorvägen nu."

"sofiee, när ska vi träffa grannie?"
"Elsa, snart sa jag..."

"Sofiee, när svänger vi avmotorvägen?"
"Jag vet inte elsa!"

"Sofiee.."
"Elsa nej jag vet inte när vi ska träffa grannie eller svänga av motorvägen"
"Men sofiee, ÄR vi på motorvägen "
"...."

"Sofiee......"
"Elsa, snälla jag försöker köra och det är jättesvårt att göra det när du frågar samma fråga helatiden. kan du inte vänta en stund så säger jag till när vi ser GRannie och när vi svänger av!!"


Sen så orkade jag inte svara på fler frågor!
Vicke (Grannie) tyckte jag var duktigt som hittade till stället vi skulle mötas på, det tyckte jag också. Hon frågade om resan gick bra och jag var så trött så jag bara log! Sen övergav jag tre barn och hund och åkte hem.

Så hela dagen idag har jag städat/ätit. Snart ska jag gå ut och fixa hästen och hönsen.
Idag är det tisdag och det innebär att det är min tur att laga mat idag. så ikväll bjuder jag på Kärlekspasta. Det är asta med en slags röktlaxsås! Den ska tydligen vara kanongod enligt mina f.d kollegor!
  Ser lite bättre ut!

 Min kära vän Henry the floorsucker!


Tjenis!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha! det där var den tuffaste dammsugaren i mannaminne! sofiee du verkar ju ha det tokmysit i england :) roligt att se :)



puss

2009-02-19 @ 19:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0