Fredag!

Idag är det fredag!


Det är sol och det är fredag. Det måste bara firas med ett TJOHOO!

Idag skulle Elsa ha idrottsdag och eftersom att jag inte hade något bättre för mig följde jag med. Egentligen skulle idrottsdagen varit förra fredagen men eftersom att det hällregnade då så flyttades den till idag.


Annica hade gjorde i ordning en picknick medans jag packade in småttingarna i bilen. Solen sken och det var några enstaka moln på himlen, kanon dag för idrottsdag! När vi kommer fram till pree-school var det inte en kotte där. Det visade sig att det hade blivit inställt IGEN pga. Dåligt väder!????? Enligt fröken var det "så blött i gräset, barnen kan ju faktiskt snubbla". Såklart det är blött i gräset på morgonen! Sen kom det en droppe regn och då sa fröken "nämen titta nu regnar det också". De är så himla känsliga för väder i det här landet, hemma i Sverige hade vi tvingat ut ungarna även om det blåste upp till orkan! Vi fick äta vår picknick i en park.


Väl hemma på poolbridge gav jag mig ut och promenera med voffe och sen la jag mig och läste en tråkig bok. Tyvärr så har jag inte packat ner 7 böcker som jag trodde utan bara 6! Hur ska detta gå? Jag är redan inne på femte boken och det är två veckor kvar!?


Well well...

Nu sitter jag ensam i huset medans familjen är hos någon vän. Jag diggar musik med voffe och tänkte nog gå ut och gå igen för att få tiden att gå.


Juste, jag mötte Jaguar-mannen häromdagen när jag var ute och gick med Ruffe och hunden. Jag möter honom alltid på samma ställen och på första stället pratar vi alltid om vilken härlig morgon det är och önskar varandra en härlig promenad. På nästa ställe stannar han bilen, sträcker ut handen med två Werther's Original och säger "För att du är så duktig och går så får du en till dig och en till din lilla pojke". Georges kommentar till det var "Sofiee, har inte dina föräldrar lärt dig att man inte ska ta emot godis från främmande män?". Visst har de det men jag låter mig lockas av en 80årig gubbe i jaguar!


Ut och slut!


ps.


Den här låten spelas just nu på poolbridge road!

Kommentarer
Postat av: Behm

Hihi nä du kommer väl ihåg va som kan dölja sig i de där godisarna!

2009-07-03 @ 21:08:08
URL: http://copperglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0