Trosdag.

Idag är det torsdag!

Mormor Cardale blir bara skönare och skönare för varje dag!

Hon sover längre än vad jag gör på dagarna, dyker upp i en morgonrock runt lunch och är helnöjd.
Idag hade hon prata med städerskan om att hon inte alls gillade Annicas hus och att hon aldrig skulle vilja bo här. Antar att hon gillar huset i sig men att det är för kallt.
Sen smög hon upp bakom mig och viskade i mitt öra "hurrudu, hur är det här hemma? Har de lite dåligt ställt? Det finns ju ingen mat i kylen och diskborsten har sett sina bästa dagar! Men det här stannar bara mellan dig och mig va?" Visst visst tänkte jag. Bara mellan dig, mig och bloggen såklart! Sen sa hon " Jaa, Annica har ju alltid varit lite bohemisk av sig. Jag och hennes syskon brukar undra hur den kvinnan kan få ett jobb! Jag antar att hon slappnar av för mycket när hon kommer hem!"

Sen blev hon helt överlycklig när matbilen kom, Hennes dotter kanske inte hade det så dåligt ställt iaf, de har ju trotts allt råd med två ponnysar och en matbil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0