Helgen

Sådär nu har jag vaknat till såpass mycket att jag orkar skirva ett blogginlägg!


Fredag:


Vi kom in till Bristol och åt en bit mat. Eftersom att varken jag eller Caroline hade kollat på kartan vart vårt hostell låg så fick vi börja leta.

Vi hade hört att det låg ett hostel vid hamnen så vi gick dit. Det visade sig att det inte alls var vårt hostel som låg där. Så vi gick in på ett Museum och frågade efter vägen, hon i kassan hade aldrig hört talas om Bristol Backpackers förut (och redan där borde vi ha fattat hur hög klass det var på stället!! ). Snäll som hon var slog hon upp adressen på internet och vi gick dit.


För att beskriva hur huset såg ut så använder jag ordet FALLFÄRDIGT. Tydligen så är stället mer som ett fast boende för många konstiga typer och används inte alls så mycket som ett hostel. Vi började fantisera om att vi kanske skulle få uppleva "Hostel" filmerna på riktigt.



  Hm, granne med Lap DAncing och Karaoke-me!!! hahaha

Vårt rum låg på våning 3 och precis bredvid badrummen, Kanon tyckte vi. När vi sedan gick in i själva badrummet var det inte alls så kanon eftersom väggarna var gröna av mögel. Jag som är allergisk mot det mesta verkar såklart vara allergisk mot mögel! TJOHO.  

Så vi gjorde snabbt i ordning oss för att fort komma iväg från det stället.


 
 Mögel, som tur var så var vårt sovrum rätt rent men luften var dödande!


Vi hade hört att det skulle ligga en helt okej klubb nere vid hamnen så vi gick dit. Den var stor som tusan och rätt roligt planerad. Det fanns ca 7 Barer och två stora dansgolv och alla hade olika teman från världen över. Dessutom så hade klubben någoT bra erbjudande så all dricka kostade 2,5 pund + att om man köpte en speciell sort fick man en extra på köpet. Billig dricka = mycket dricka = KALAS!

 Varför finns inte det här i sverige!??? Plattång på toa = FANTASTISKT!!

     

Efter att ha lämnat av Hanna vid nattbussen rörde vi oss trötta men glada tillbaka till vårt hotell. Vi somnade väldigt snabb efter att ha lagt oss. MEN inte skulle vi få njuta av mycket sömn den natten för det finns inte bara fördelar med att ha en toa precis bredvid. Klockan halv 5 vaknade vi första gången av att någon rasar in på toaletten och verkligen tar satts och bajsar järnet, han klämde rätt högt om jag säger så. Vi vaknade efter det en gång i timmen av att folk kom och bajsade på toan! Varför de valde just vår toa har vi inget svar på!


Halv 8 kunde vi inte sova mer utan låg bara i sängen och försökte få tiden att gå så vi kunde äta frulle.

Efter frullen gav vi oss iväg mot Cabot Cirkus för en heldags shopping ( bye bye sparade pengar ).

Många timmar senare mötte vi upp Hanna och gick tillbaka till vårt rum. Hon hade bestämt sig för att sova kvar hos oss över natten så hon slapp åka nattbussen själv. Hon älskade såklart vårt mögliga hostel. Haha

Eftersom det var dåligt väder igår så kunde vi inte göra så mycket annat än att ligga inne på rummet hela eftermiddagen vilket resulterade i att vi hade X antal timmar att döda. Jag bjöd tjejerna på underhållning med hjälp av Carolines MP3 låg jag och sjöng på olika låtar. MYCKET uppskattat av alla på vårt våningsplan som visade sin uppskattning genom att ge mig dödande blickar varje gång de gick förbi rummet.  

En annan grej man kan underhålla sig med är att sätta på Bluetoth och skicka hemliga meddelande till folk i huset!


  Utsikt

Kvällen kom och det blev dags för utgång. Vi tänkte att det skulle vara kul att gå tillbaka till stället vi var på kvällen innan. Tyvärr så förstörde jag den planen då vi blev nekade för att jag hade converes på mig. Vi letade upp en annan (mycket dyrare och inte alls lika fräsch) klubb. Vi hade ändå kul och dansade hela natten!  

  

Såhär klär man sig på krogen i england!
   

Folk var inte lika nödiga inatt så vi fick några extra timmars sömn. Vi åkte hem rätt fort efter att vi vaknat,  vi var/är trötta.

Eftermiddagen har jag spelat död på baksidan och lyckats bränna mig i ansiktet!



Helgen var kul, bortsätt ifrån att jag inte kan andas av mögliga rum!! Hoppas på att få göra om det snart igen!



SHALOM


Kommentarer
Postat av: lisa

shit vilken coco crazy weekend du har haft sofiee!lite avundsjuk är jag på dig! :)

2009-03-30 @ 13:53:44
Postat av: Jessica

Haha grymt ju! Bortsett från det där med mögel.

2009-03-31 @ 09:47:27
URL: http://jessicababan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0