Jag har nu blivit ETT med den engelska bilkulturen!

Jag har bara otur !
Idag när jag skulle köra barn till skolan så blir jag såklart stoppad av polisen!
Tjoho tänkte jag och förstod inte riktigt vad jag hade gjort för fel.
Det visade sig att de hade fartkontroller utanför skolan och att jag hade kört för fort!!!! haha jag som alltid blir omkörd åker fast för fortkörning! Det kändes lite ironiskt!

Jag fick lämna tre förvånade ungar och hoppa in i polisbilen där han ville prata!  Kändes rätt kul att sitta och vinka till barnen därifrån!
Han började iaf prata om att jag hade kört 5 miles för fort vilket är runt 9km eller något. Så började han prata om att det blev en böter och en prick på körkortet eller att jag skulle få åka till rätten!
Då blev jag rädd och tänkte "Nu ryker körkortet bye bye england".
Han frågade vart jag bodde, vad jag gjorde här och om han kunde få se körkoret! . "öh jag är Au pair, jag bor hos en familj och nej jag har inte körkortet med mig! " FAN FAN FAN " jag hade så brottom så jag hann inte ta med det" (sanningen är att jag aldrig har körkortet med mig).
Okej. tydligen så brydde han sig inte alls om att jag hade glömt körkortet de han ville veta var om det var ett UK kort. MEn det är det inte.
Han sa att han var tvugen att kolla en sak med sina kollegor och försvann en stund.
Sen kom han tillbaka och sa:
- Ja eftersom att du ha ett svensk körkort kan jag inte ge dig böter! Det ända jag kan göra är att ta med dig till rätten! MEN eftersom att du bara körde 5 miles för fort så är det din turdag idag! Jagh släpper dig!

Där dog jag!

haha det måste ha varit min otroligt charmiga svenska brytning som gjorde att jag slapp, fast mer troligt är väl att han bara var lat!  Tack iaf polisen jag ska alltid vara snäll emot dig!

Gissa vem som har kört JÄTTE lagligt hela dagen?

EFter att jag droppat av Frida så skulle jag åka med Elsa till Pree school. Då började hon fråga varför jag hade fått prata med polisen och om vi var tvugna att prata med honom vid hennes skolan också. Då berättade jag för henne att man bara behöver prata med polisen en gång om dagen och då vart hon nöjd. Hon pustade dock ut vid pree school och sa "skönt vi slapp träffa polisen här!"


Resten av dagen har varit rätt lugn. Låg ute och sola på baksidan och verkligen njöt! idag hade vi runt 18 grader.

Nu på kvällen tog jag en snabb sväng på gymmet  eftersom jag tyckte det var onödigt att träna inne när detr var så fint väder så åkte jag hem rätt snabbt. När jag kom hem så tog jag en spring tur med uppkavlade brallor och linne. Jag kom på mig själv med att tänka GUD VAD JAG ÄLSKAR LANDET LIVET!! Det finns nog inte mycket som slår en sväng på landet ibland! Jag har aldrig kännt mig så avkopplad som jag gör här! Allt bara flyter på och det är inga problem (så länge man kör lagligt på vägarna!)

   Härligt va?


  jag parkerade Rufus framför Kossorna och ställde mig brevid för att berätta  om hur mycket jag gillar kor!  :D


SEEE YAA!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha!=) Kan säga att Lou fick sig också ett gott skratt imorse!:P Var ju bara tvungen att berätta:D

2009-03-19 @ 00:46:01
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0