Lördag - Måndag

Sådär nu har jag fått lite tid över för datorn.

Ska försöka sammanfatta lördagen och söndagen lite kort.

Vi var framme i Bristol vid 2. Då började våran inte helt otippade shoppingrunda. Hittade ett par hel schyssta sommarskor. Sen lyckades jag lösa mitt telefon problem så nu kan jag ringa/ få samtal från Sverige ! Kanon. Jag verkar dock ha fått ett nytt nr? Jag har ingen aning om vad det nya nr är men ska försöka ta reda på det.



Vid ca halv fem mötte vi Hanna och åt middag och shoppade lite till. Sen lyckades vi ta oss tillbaka till bilen och gav oss iväg mot Hannas hus i Kingswood.
Kingswood är en helspännande förort till Bristol och som Caroline sa så ser allt ut som i Slovakien!

Hanna bodde i ett typiskt engelsk hus. (Väldigt smalt och högt). så när man skulle upp för trappan fick man klättra :D
Vi hade det heltrevligt i Hannas inte allt för stora rum.

 Vi höll fast vid Red nose day - temat " doing something funny for money" och köpte lite med oss lite Bacardi till Hanna!

  

Vid halv tio tiden så begav vi oss in mot city center igen.
Där mötte vi upp en annan svensk tjej som hette Mathilda och hennes engelska kille som jag inte kommer ihåg namnet på. Sen kom även de franska och tyska tjejerna. Vi gav oss iväg mot bar nr 1. Det kändes himla trevligt att bara behöva betala ca 4 pund för en stor drink.

   Jag gillar att sugröret petar mig i näsan!


Efter ett tag så gick vi till en klubb som heter Mr Wolf! Tyvärr så hade några utav oss fått i sig lite för mycket och blev nekade så fick vi gå vidare. Det var lite synd eftersom de spelade trevlig musik.
Vi begav oss istället till en utav Bristols äldsta pubar där de spelade rock musik. Den var faktiskt mysig. Jag och Hanna försöka få lite UK-känsla och beställde var sin pint med öl. Tycker fortfarande att de är KANON att få ett STOR stark för 2 Pundisar!

Där efter gick vi till nästa ställe som låg på Park Street och det blev dans för hela slanten! Riktigt härligt var det. Där stannade vi till klockan halv fyra då vi skildes från de andra. vi tyckte att det var time för lite mat. På matstället började vi prata svenska igen och lyckades stöta på en man som sa att han hade bott i Sverige i två år. Det han kommer ihåg och sa var det bästa med Sverige var att vi har kebabpizza !!!
Därefter blev det buss tillbaka till Kingswood och sovdags. Jag och Caroline fick dela på en liten luftmadrass men det gjorde inte så mycket kl 5 på morgonen efter en helnatts dansande!

Vi vaknade och gick och köpte oss lite födelsedagsmunkar till Caroline som fyllde 20 och åkte in till Bristol. Där satte vi oss på en solig plats och njöt av våren. Det var 16 grader varmt igår och sol.  Vi stannade kvar i Bristol tills klockan var fem då det var dags för oss att åka hem!



Det var riktigt skönt att komma tillbaka och få sova ut i min egna säng!

Jag hade helt klart den bästa utekvällen på länge och skrattade större delen av kvällen. Det  är ett under att min röst inte är borta!


Idag har jag varit på babysim med Ruffe. Sen gick vi ut med nettle och de måste nästan vara varmare idag än vad det var igår. Jag gick bara i linne och frös inte ! hur skönt är inte det!!! Klarblå himmel och vindstilla! Hoppas det håller i sig tills delar av familjen kommer! bara två½ veckor kvar nu!




Desiree fick för sig att hon ville lära sig något kul på svenska! Så varför inte lära henne säga att hon gillar flodhästar?

Kommentarer
Postat av: Behm

ÄLskar det klippet!!!!!!!!

2009-03-16 @ 23:24:05
URL: http://copperglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0