Måndag!

Helgen i korta drag;


Torsdag:


Eftersom att Valborg inte är något som firas i England så blev torsdagskvällen ganska lugn. Jag, Annica och George hade en schysst kväll med middag framför TV:n. Det blev iaf mer lyckat än förra årets firande!



Fredag:


Jag har inget minne av vad jag gjorde i fredags men jag hittade lite bilder.

  
En del utav huset, fint va?


Lördag:


Eftersom att Caroline var borta så hade jag inget annat att göra än att TRÄNA hela långa dagen tills Hanna sms:a och sa att hon faktiskt inte behövde jobba den här helgen. Med våffeljärnet i högsta hugg begav jag mig till den stora staden. Väl hemma hos Hanna skickade vi iväg hennes familj och bjöd över Matilda (en svensk tjej som bor i Bristol med sin pojkvän). När Matilda var på plats började festen! Vi åt våfflor tills våra magar var stora som ballonger och då gick vi över till chips och vin. Bridget Jones 2 fick underhålla oss och vi hade en helmysig kväll.

När klockan var 4 så tyckte vi att det kanske var dags att sova och då säger Hanna "Sofiee eftersom att du är kortast så kan väl du sova i Lotties säng!?" (Lottie är Hannas 3 år gamla Au pair barn.) "Visst Hanna inga problem" säger jag och tänker att de nog inte skulle göra så mycket eftersom att jag ändå sover som en liten boll! Efter två timmars sömn vaknar jag med väldens nackspärr och är inte alls lika glad över Lotties säng. Jag lyckades väcka Matilda och klagar över att jag inte kan röra mig, sekunden efter det hade jag somnat om (hoppas att Matilda också lyckades med det).


   
Det bästa med att blogga är såklart att man kan lägga upp helt meningslösa bilder!


Söndag:


Vi vaknade och satte igång med att grädda en ny omgång våfflor. Det var faktiskt lika gott som kvällen innan. Efter det begav vi oss ner på stan och vinkade av Matilda. Vårt nästa mål fick bli Cabot Cirkus och Buffémat (Eftersom att en vanlig portion inte gör mig mätt längre, haha) . En och en halvtimme senare rullade vi ut från Buffén och min mage har aldrig tidigare varit fylld med så mycket mat. Vi tog bussen hem till "Slovakien" (dvs. Hannas del av Bristol) och fortsatte fylla våra magar med lite ost och kex. Kvällen blev natt och vi avslutade den med högläsning ur GI-boken!  


 
haha!


Måndag:


Efter ca 12 timmars sömn vaknade vi och mådde som prinsessor båda två. Dagen blev lugn och runt 3 åkte jag hem till landet. Nu sitter jag här och för en diskussion med mig själv om vad jag ska göra imorn, antagligen träna och om jag har tur kanske Caroline vill ha besök? :D

  





Schalom!

ps.


Förlåt alla mammor där ute MEN jag måste få säga något som upprör mig!

När barnen är små, cirka 0-3år och får något att äta brukar det mesta hamna utanför munnen. Vad gör mammorna då? Jo de tar sitt finger och torkar upp all gegga och sedan (istället för att torka av fingret) stoppar in det i sin egen mun!!!! Det är så äckligt. Om jag nu blir mamma en vacker dag hoppas jag att detta beteende inte smittar av sig på mig!  

ds.


Kommentarer
Postat av: soppe

haha, roligare än förra valborg? va gjorde vi då? Träffade du oskar då eller?:D

2009-05-04 @ 22:47:32
Postat av: sofiee

hahaha sophia!!!! Så får du inte säga! ne jag kommer bara ihåg att vi hade sjukt trist! att alla bara var arga på varandra!

2009-05-04 @ 23:23:05
URL: http://plingo.blogg.se/
Postat av: Mickan

Sofiee du satte huvudet på spiken om den äckliga sanningen om dagens mammor! Varför, o varför, tappar de all respekt för slem? Bara för att det är deras egna gener som slemmar liksom? I don't get it.

2009-05-05 @ 18:47:14
Postat av: Behm

det e faktiskt äckligt!!!

å jepp du får gärna komma över en sväng om du har trist för ja har säkert dubbelt så trist :P

2009-05-06 @ 00:58:38
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: lisa

slem åt folket sofiee :) snart har du lilla mig hos dig!det ska vi fira tycker jag. lägtar efter dig! :) pussochMASSAgulligull!

2009-05-07 @ 20:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0