Trosdag

Idag är det Trosdag!


Jag började dagen med att ta bort två leverfläckar. Det var jag, en doktor och en läkarstudent som träffades. "jaha vem har vi här då?" sa doktorn och satte på sig sina runda glasögon. Jag berättade vem jag var och vad jag ville. "mmhmmmm" sa hon. Sen gick hon ut. Jag blev vän med läkarstudenten som tydligen gick sista året (på läkarlinjen) och var 27år, hon såg ut att vara cirkus 20. Sen fick jag gå in i operationssalen. Ännu en gång försvann min doktor och jag blev lämnad själv med studenten. Helt plötsligt säger hon "ursäkta att jag säger det här men GUD vilken snygg BH du har. Vart är den ifrån?" Vi pratade lite om min BH tills doktorn kom tillbaka.


Hon tog av sig glasögonen och rakade (ja, hon rakade) av mina fläckar. Jag blödde som en gris men var glad över att bli två fläckar fattigare. Jag klädde på mig och ville hoppa ner från britsen när både studenten och läkaren skrek (okej de skrek väl inte) ”neej. du kan svimma om du hoppar ner!” ”VA KAN JAG SVIMMA?” frågade jag. Ja, hälften av befolkningen gör tydligen det. ”Esch” sa jag och hoppade ner. ”jag har praktiserat på kvinnokliniken i 4 veckor. Jag har sett så mycket blod och knivar att jag inte kommer svimma. Ha en bra dag.” sedan vände jag mig mot studenten och sa ”hoppas du lärde dig något om fläckar”. 


Alltid lika roligt att vara på sjukhus. Jag fick även en present med mig hem. En adrenalinspruta för mina läskiga chocker. NU ÄRE FEST!


Dagen gick och träningen kom. Väl hemma efter ett schysst pass (Camilla, påminn mig om att inte äta bönor till frukost innan. Jag tycks alltid glömma bort det!) öppnade jag ett brev. I brevet låg ett papper om pensionssparande. ÅHÅHÅ det märks att man börjar blir gammal när man får ett brev om pensionssparande! Jag fick ett hett tips om att fondspara från en vis gammal man (min far). TACK!





BYE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0