Onsdag!

Idag är det onsdag, det firar jag med ännu ett bondgårds besök.

Japp, den här veckan har jag fått leka extra lärare. Igår fick jag läsa noveller och idag fick jag åka till bondgården, igen!! Sccchyyyyssst va??!!

Jag har två saker som jag vill skriva om. Det ena är roligt men mindre bra, det andra är mindre roligt men bra!
Okej nu kör vi...

1.

Som sagt igår fick jag läsa noveller som 1:or, 2:or och 3:or hade skrivit. De hade fått en början på en berättelse och sen skulle de skriva fortsättningen. Jag fick i uppgift att rätta när de var klara. När jag hade rättat ca halva klassen kommer en liten pojke i tvåan fram till mig och ler;

(Pojke; P, Jag; J)

P "Hej, jag är klar, rätta den!"


Jag börjar läsa och den handlar om lilla Lotta som gått fel i skogen. "Visst" tänker jag och fortsätter läsa. Lotta fortsätter längre in i skogen där hon möter ett elakt troll. Trollet äter upp Lotta. Helt plötsligt hörs ett pang och trollets ollon sprängs sönder. 

J: "ööh ollon?".
P: "ja ollon!".
J: "ska det verkligen stå OLLON???!".
P: "ja, det ska stå ollon".

Lite fundersam läser jag vidare. Det blev ett hål i trollets mage och Lotta hoppar ut. Då säger trollet till Lotta:
"ööh Lotta du är ju bög". "Va" säger Lotta. "Ja du suger ju kuk" säger trollet!
Eftersom att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta att en liten pojke på 8år skriver en sån FIN berättelse slutade jag att läsa. Han fick lämna den på rättning hos sin riktiga fröken. Jag vill inte godkänna en text om Troll som kallar folk för bög och har ett bortsprängt ollon. 


2.

Sak nr två är inte alls så att man skrattar eller gråter. Utan det är mer som att en härlig känsla lägger sig i magen när någon har gjort bra ifrån sig!
Polisen har nämligen upprättat en linje för folk som är ute och går mitt i natten. Du kan ringa in till polisen och säga vart du är och vart du ska. Så följer de med dig i telefonen hela vägen! HUR SMART ÄR INTE DET??!! 

Här är länken för er som vill läsa mer:

http://www.stockholm.se/Fristaende-webbplatser/Stadsdelssajter/Sodermalm/Soderandan---Det-lokala-brottsforebyggande-radet/Artiklar/Nattknappen/
 


Kommentarer
Postat av: ullisar

1) the wonder and prerogative of inte vara ordinarie fröken! ;)



2) hörde faktiskt om det här bara häromdan. ruskigt bra!

2009-10-07 @ 20:28:56
URL: http://ullrika.se
Postat av: Hanna

Inte bli lärare - CHECK!



Jepp, bajs is my shit;)

2009-10-08 @ 18:38:49
URL: http://hannawickberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja den är en av dom bästa filmerna jag sett på länge! Så otroligt välspelad, bättre än Brüno till och med:P

2009-10-10 @ 22:19:07
URL: http://hannawickberg.blogg.se/
Postat av: sofie

hahahaha. ja dör

2009-10-15 @ 15:04:12
URL: http://autumnsong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0