Torsdag!

Idag har varit en bra jobbdag! Annica var hemma från jobbet så jag har inte gjort så fasligt mycket. Imorse åkte jag och storhandla, det var kul för jag var helt förvirrad och sprang omkring och frågade alla vad saker och ting var. Kul för mig inte så kul för folket jag frågade.

Sen hade Frida sin Ponyclub idag så då fick jag följa med och "passa" Rufus och Elsa vilket inte heller var särskillt ansträngande. Vi gick i stort sett bara runt och kollade på traktorerna och åt mackor!

   
  En tant som pratade med ALLA, helfestlig var hon!

Det var min jobbdag! Härlig va?


Nu till roliga och tråkiga saker:

Gårdagens fågelupplevelse:  
(som en bonus) så hade en KORP lyckats ta sig in igenom skorstenen och flög omkring i huset! HEL KUL! jag försökte stänga in den i ett rum och lyckades. Sen kom Annica och räddade den. Nu har händige Georges fixat så att inga fler fåglar ska komma in.



Dagens:
Vi har fått en till kyckling! Eftersom vår höna inte är den bästa mamman så kickade hon ut den som vi fick i helgen. (Det var inte hennes ägg så hon ville inte ha den) RIP gullefjun. Men idag har hennes ägg kläckts och hon tar hand kycklingen som tur är.  GO hönsmamma GO!


Nu till de tråkiga:

Annica tog fram kalendern och sa "jag vill prata lite om datum i sommar" och så började hon snacka och efter ett tag kom hon till "ja, du åker hem i vecka 29 och kommer tillbaka?? ja för du kommer väl tillbaka!???". Kände inte att jag kunde ljuga så jag sa "ja, jag hoppas det men jag är inte helt säker. Jag trivs jättebra blablabla men jag har inte bestämt mig". Hon tog det bra och sa att de jättegärna vill ha mig kvar men att de förstår om jag inte vill stanna. Så nu har jag till den första veckan i maj på mig att bestämma om jag ska stanna eller inte!
Jag kommer verkligen sakna alla här om jag åker men samtidigt så känns det som att jag behöver en större utmaning, jag är för rastlös!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe, ja den va skoj!! Hade lite kul åt dig om man får säga så!! Jag är Camilla, ska också åka som au pair om ett tag så spanar in massa bloggare som är au pairer :P

2009-04-16 @ 22:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0